Keresés ebben a blogban

2014. március 7., péntek

Szenes Anikó Meghalni – Umreti



Szenes Anikó (Hannah Szenes - Cháná Szenes)
Budapest 1921. július 17. – Budapest 1944, november 7.


Meghalni

Meghalni… ifjan… Nem. Nem akartam.
Szerettem a dalt, és a fényt,
A melengető napot, két csillogó szempárt.
Háborút, romlást, nem akartam én,
Nem, nem akartam.

De ha sorsom, hogy éljek máma
Pusztuláskor, vérontásban
Hát Istennek legyen hála,
Hogy megadatott itten élnem
És meghalnom érted hazám, földem.


Umreti

Umreti…mlad…Ne. Nisam htela.
Volela sam pesme i svetla,
Toplinu sunca, sjaj u očima.
Rat, razaranje nisam ja htela.
Ne, nisam htela.

Al ako mi je već suđeno da živim u
Pustošenju, krvoproliću,
Zahvaljujem se Bogu,
Što mi je živeti tu omogućio
A i umreti za tebe, domovino.

                                    Prevod: Fehér Illés




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése