Keresés ebben a blogban

2014. augusztus 3., vasárnap

Kassák Lajos A határon túl – Iza granice

Kassák Lajos (Lajoš Kašak)
Érsekújvár, 1887. március 21. — Budapest, 1967. július 22.



A határon túl

Elkövettem mindent
amit egy ember elkövethet.
Megszülettem az első sikolytásommal
felgyújtottam az éjszakát.
Aztán jámboran az anyám mellén csüngtem
majd nyakló nélkül játszani
később garázdálkodni kezdtem.
Halk szavú ágyrajáró
és pártalan kocsmatöltelék voltam.
Szóval hasonló a külváros
legtöbb férfi lakójához.
De egy szép napon felébredtem
és elvágtam a hurkot
amivel a múlthoz kötöztek.
Ez volt életem első
igazi kilengése.
Azóta nincs istenem
barátom
nyugtom.
A végtelent érzékelem
és félek hogy elveszek benne.


Iza granice

Počinio sam sve
što čovek počiniti može.
Rodio sam se prvi moj krik
noć je zapalio.
Potom krotko na grudima moje majke visio
pa neobuzdano igrao
kasnije harati počeo.
Bio sam tih zakupac kreveta
i pijandura bez premca.
Dakle većini muškaraca
sa periferije sličan.
Al jednog dana sam se probudio
i prerezao omču
kojom su me za prošlost vezali.
U mom životu to je bio
prvi pravi izgred.
Od onda nemam boga
prijatelja
mira.
Osećam beskraj

i bojim se izgubiću se u njemu.

                             Prevod: Fehér Illés



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése