Keresés ebben a blogban

2014. augusztus 10., vasárnap

Kassák Lajos Határvonalak – Granične linije

Kassák Lajos (Lajoš Kašak)
Érsekújvár, 1887. március 21. — Budapest, 1967. július 22.



Határvonalak

Együtt mentünk át a réten és szerettük egymást
tántorogtunk és énekeltünk, mint akik az álom borától részegek.
Így rendeltetett, gondoltam kajánul és átadtam magam a
pillanatnak, amely tüzesen ragyogott körülöttünk
tüzesebben, mint a nap, ahogy a felhők szegélyén állott
és folyó arannyal öntözte a mező virágait.

Később éreztem, hogy a távoli városban
egy ablak nyílik ki utánunk, sír akit elhagytunk
s a könnyei akadályozzák lépteinket. Nem beszéltem
de mikor a domboldal árnyékába heveredtünk
felmutattam a szívem és mindenki láthatta
tele van félelemmel és könyörgéssel.


Granične linije

Livadu smo zajedno prešli voleli smo se
teturali i pevali kao oni koji su od vina sna nakresani.
Tako je predodređeno mislio sam pakosno i predao se
trenutku koji je oko nas užareno sjao
užarenije od sunca koje je na rubu oblaka stajalo
i cveće na livadi tekućim zlatom optočilo.

Kasnije sam osećao da za nama u dalekom gradu
jedan prozor se otvara, koju smo napustili plače
i njene suze naše korake koče. Nisam govorio
ali kad smo u hladu padine brežuljka prilegli
i svoje srce pokazao svi su mogli videti
strahom i molitvom je ispunjen.

                             Prevod: Fehér Illés
 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése