Keresés ebben a blogban

2014. november 22., szombat

Pintér Tibor [Rongyot akartam] – [Krpu hteo]

Studen, Dragan portréja

Pintér Tibor (Tibor Pinter) Budapest, 1954. november 21. –



[Rongyot akartam]

rongyot akartam
rongyot enni mindig
elkapott a szánalom zivatar
nyakon csurgatott csak áztam bután
pedig jöttek ostobácskán kopogtattak
én kétbalkezes nem tömtem el a réseket
áramló mentenrongyosok büszkerongyosok
lélekrongyosok tiportasak avatag rihék
a szánalom s a nyitnikék törpikék
adtam persze ezt-azt kézügyből
legfőképp abból amit
még nem ettem meg
a rongyból

[Krpu hteo]

krpu hteo
uvek sam krpu hteo jesti
uhvatila me je oluja sažaljenja
niz vrata mi curila poput glupaka
kisnuo a došli su tupoglavo kucali
ja levak rupe nisam začepio struja odmah
poderanih oholo poderanih u duši poderanih
pa zgaženih i isluženih lakodajkih
sažaljenje te štrumfovi patuljci
naravno što-šta tek tako i dao
pogotovo od onoga što
još nisam od krpa
požderao

Prevod: Fehér Illés


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése