Keresés ebben a blogban

2013. december 6., péntek

Mihajlo Orlović Изгубио сам – Elveszítettem



Mihajlo Orlović (Orlovity Mihajlo)
Bosanski Milanovac kod Sanskog Mosta 1950. –



Изгубио сам

Све до јуче надао сам се
поштени налазач ће га вратити
јер шта ће неком сат
који толико личи на мене
има зупчаника колико ја зуба
казаљки колико ја руку
откуцаја колико и моје срце
можда и година колико ја

Купио сам га у Лондону
Дан је био кишан
Шћућурен као покисла кокош
чамио је на дну излога
Чим  га угледах рекох
Ово је сат  којег ћу понети на пут око света

На катедрали у Милану има их девет
Ни један му није могао полити на казаљке
Кад се поквари ја га мало мућнем
Кад задрема ја га опет мало мућнем
и он ради као сат

Однедавно почео је нешто сумњиво
да откуцава
Препадох се и негде га сакрих од себе
Сад да си мајка божја
не могу га наћи

Ако видите неки часовник да је смушен
уплашен, уморан и да се боји времена
задржите га док не дођем


Elveszítettem

Még tegnap reménykedtem
hogy akad egy becsületes megtaláló
mert minek kell bárkinek is olyan óra
mely annyira hasonlít rám
annyi fogaskereke van ahány fogam
óramutatója ahány karom
ketyegése szívverésem
talán egyidősek is vagyunk

Londonban vásároltam
Aznap esett az eső
A kirakat eldugott sarkában
gubbasztott ázott tyúkanyóként
Amint megláttam eldöntöttem
Ez az az óra melyet világ körüli utamra magammal viszek

A milánói katedrálison lévő kilenc közül
Egy sem volt képes mutatóival birokra kelni
Ha elromlik megrázom
Ha elszenderül újból megrázom
és pontos mint az óra

Az utóbbi időben furcsán kezdett
ketyegni
Ijedtemben elrejtettem magam elől
Most az istenért
se tudom megtalálni

Ha láttok egy  zavarodott, ijedt
fáradt órát amelyik fél az időtől
tartsátok meg míg meg nem érkezek

Fordította: Fehér Illés


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése