Keresés ebben a blogban

2014. december 8., hétfő

Miroslav Antić [Da li sam svuda gde su mi tragovi] – [Vagyok-e mindenütt ahol nyomom hagytam]

Miroslav Antić
Mokrin kod Kikindе 14. mart 1932. –  Novi Sad 24. jun 1986


[Da li sam svuda gde su mi tragovi]

Da li sam svuda gde su mi tragovi.
Ko zna s čim sam se spajao
a nisam ga ni takao
možda sam boravio i u svom životu
možda postoje izvesni znaci
ili kao da je neko stran.
Ali ipak uz mene se može,
mada je neobično.
Sa mnom je opasno ići,
ja se nikad ne umaram.
Valjda sam jedini čovjek
koji sumnja u sebe
sve češće mi se čini
da nisam nikakav oblik
već da slobodno jedrim
kroz sopstveno pijanstvo
- prepušten sunčevom vetru
odlivam se i dolivam.
Ali ipak uz mene se može,
mada je neobično,
sa mnom je opasno hteti,
ja nikad ne odustajem.
Neiskvaren iskustvom,
poseban slučaj samoće.
Ponekad izmislim sadašnjost,
da imam gde da prenoćim.
I suviše sam video,
da bih smeo da tvrdim,
mnogo toga sam saznao,
da bih imao ijedan dokaz
ali ipak uz mene se može,
mada je neobično.
Sa mnom je opasno voleti,
ja nikad ne zaboravljam.
Pokušavam da shvatim učenja
koja mene shvataju.
Nejasna mi je vera
spremna da u mene veruje.
Teško je biti okovan
u moju vrstu slobode.
Lako mi je s nemirom,
ne mogu da umirim mir.
Al ipak uz mene se može,
mada je neobično,
sa mnom je čudno čak i umreti...
jer ja se ne završavam.

[Vagyok-e mindenütt ahol nyomom hagytam]

Vagyok-e mindenütt ahol nyomom hagytam.
Ki tudja mivel nem egyesültem
amit nem is érintettem
talán saját életemben tartózkodtam
talán vannak bizonyos jelek
vagy mintha valaki idegen lenne.
Mégis lehet velem együtt lenni,
még akkor is ha szokatlan.
Veszélyes velem együtt menni,
sosem fáradok el.
Talán az egyetlen vagyok
aki önmagában kételkedik
egyre többször úgy tűnik
alaktalanul
önmagam részeg világában
szabadon szárnyalok
– a szélrózsának kiszolgáltatva
eltűnök és visszatérek.
Mégis lehet velem együtt lenni,
még akkor is ha szokatlan,
veszélyes velem együtt áhítozni,
sosem adom fel.
A tapasztalattól sértetlen
magány különleges esete.
Néha kitalálom a jelent
hogy aludhassak valahol.
Túl sokat értem meg ahhoz
hogy állíthassam,
sok ismeretre tettem szert
hogy egyetlen bizonyítékom is lenne
mégis lehet velem együtt lenni,
még akkor is ha furcsa.
Veszélyes velem együtt szeretni,
én sosem feledek.
Megpróbálom megérteni
az engem megértő tételeket.
Hitem tisztázatlan
mely kész önmagamnak hinni.
Nehéz a magam fajta
szabadságba zárkózni.
Elbánok a nyugtalansággal,
nyugalmat nem tudom megnyugtatni.
Mégis lehet velem együtt lenni,
még akkor is ha szokatlan,
velem együtt meghalni is fura…
mert nem ér el a vég.

Fordította: Fehér Illés



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése