Keresés ebben a blogban

2022. február 6., vasárnap

Dijana Tiganj Ne skreći pogled – Tekintetedet ne fordítsd el

 

Dijana Tiganj Prizren 06. februar 1995. –

Ne skreći pogled
 
Ne skreći pogled, čovječe.
Prvonastali grijeh napraviše ljudi, sami, 
baš ko ja i ti.
Zabranjenu voćku ispod svilenog kaftana ti nudim, 
jedanaest puta postavljah isti mamac.
Slast njenu osjetićeš, 
Postaćeš čovjek. 
 
Ne okreći leđa, čovječe. 
Poderotine na tvojoj košulji
svjedoci su mog srama.
U srcu mi plamen čeznje 
svetost tvog lica razazna.
Gorim.
Ruke su mi porezane, krvare,
privij ih na svoje sveto lice.
Odabrani. 
 
Ostani, robe! 
Robinja sam ja
Iskonske grešne ljubavi. 
Kazniću te, 
a kaznu i primam.
Bičevaće te, 
a udarci biča ožiljke na mojoj koži će ostaviti. 
Trunućeš u tamnici, 
A ja ću uvele pupoljke na svojim prsima milovati. 
 
Ne idi, čovječe. 
Koračaš gordo
grešne pokušaje ljubavi moje prezireš. 
Svjestan svoje svetosti i muške snage 
Odbacuješ mene, ženu,
slabu.
 
Okrećeš ogrebana leđa.
Krvava košulja sramota je moja.
 
Ne idi, Jusufe. 
U vječnoj tami grijeha ostajem ja,
Zulejha, 
potonja zaljubljena žena.
 

Tekintetedet ne fordítsd el
 
Ember, tekintetedet ne fordítsd el.
Az eredendő bűnt maguk az emberek követték el,
éppen úgy, ahogy te és én.
A tiltott gyümölcsöt selyem kaftán alól kínálom,
ugyanazt a csalit tizenegyszer helyeztem el.
Megérzed a gyönyört,
Ember leszel.
 
Ember, tekintetedet ne fordítsd el.
Ingeden a szakadások
szégyenem tanúi.
Szívemben sóvárgás lángol,
arcod varázsa fertőző.
Égek.
Karom szabdalt, vérzik,
szent arcoddal takard.
Védd.
 
Te rab, maradj!
Az eredendő vétkes szerelem
Rabnője vagyok.
Büntetlek,
de a büntetést is vállalom.
Ostoroznak,
De az ostorütések sebeket bőrömön ejtenek.
Börtönben senyvedsz majd,
Én meg a hervadt bimbókat mellemen simogatom.
 
Ne menj el.
Büszkén menetelsz,
szerelmem vétkes kísérleteit gyűlölöd.
Áldott mivoltod és férfias erőd tudatában
Engem, a nőt, a gyengét,
elvetsz.
 
Sebes hátadat mutatod.
Véres inged az én szégyenem.
 
Juszuf, ne menj.
A bűn örökös homályában én,
Zulejha,
a szerelmes asszony maradok,
 
Fordította: Fehér Illés
 

Izvor: https://www.avlija.me/magazin/predstavljamo-dijana-tiganj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése