Keresés ebben a blogban

2014. június 26., csütörtök

Balázs F. Attila: Megtisztulni szerelemben – U ljubavi se pročistiti

Balázs F. Attila, Marosvásárhely, 1954. 01. 15. –



Megtisztulni szerelemben

érintés vagyok csupán
kéz melege arcodon

homokszem tested pórusában
ha végigfekszel a fövenyen

könnyező fűszál vagyok:
leborulva imádom a talpat
mely eltapos

levegő vagyok mit ki- és belehelsz
rám gondolsz ha légszomjad van

lépteid örök visszhangja vagyok
megszűnök ha nem lépsz

óra nagymutatója vagyok
mely megelőz hogy utolérjen

nyitott ablak vagyok
leheletem ébreszt reggelenként

hó vagyok mely évente eltűnik
hogy megtisztulhasson –

hold: szabadság hideg szimbóluma


U ljubavi se pročistiti

samo sam doticaj
toplina ruke na tvom licu

zrno peska u pori tvoga tela
kad na žalu ležiš

suzna vlas trave sam:
ponizno obožavam stopalo
koji me gazi

vazduh sam kojeg u- i izdišeš
kad ti je dah kratak na mene misliš

odjek tvojih koraka sam
nestajem ako ne koračaš

velika kazaljka sata sam
koja te pretiče da bi te dostigao

otvoren prozor sam
ujutro te moj dah budi

sneg sam koji svake godine nestaje
da bi se pročistio –

mesec: hladan simbol slobode

                             Prevod: Fehér Illés



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése