Keresés ebben a blogban

2016. november 7., hétfő

Botár Attila Alvó fák beszéde – Govor drveta u snu


Képtalálat a következőre: „botár attila költő”

Botár Attila Székelyudvarhely, 1944. március –


Alvó fák beszéde

Álmukban beszéltek a fák.
Tört mondatok gömbölyű holdsütésben.
Valaha Newton almája voltam.
Én meg bitófa. És én bölcső.
Engem csak kijelöltek,
s lettem papír a bakancskészítőknél.

Suttogtak álmukban a fák.
Azóta almák ereszkednek a Holdra.
Bitófák nyögnek. Vinnyog a felfordult bölcső.
És mennyi papír menetel a télben –
Jó lenne elaludni.
Álmomban newtoni alma ragyog.

Govor drveta u snu

Drveta su u snu govorili.
Lomljene rečenice u punoj mesečini.
Nekad sam Njutnova jabuka bila.
A ja vešala. A ja kolevka.
Mene su samo označili,
i postala sam papir kod proizvođača cokula.

Drveta su u snu šaputali.
Od onda na Mesec jabuke se spuštaju.
Stenju vešala. Cvili prevrnuta kolevka.
I tokom zime koliko papira je nestalo –
Bilo bi dobro zaspati.
U mom snu Njutnova jabuka sjaji.

Prevod: Fehér Illés
Forrás: https://www.facebook.com/notes/bot%C3%A1r-attila/alv%C3%B3-f%C3%A1k-besz%C3%A9de/10154078874557984


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése