Keresés ebben a blogban

2018. január 2., kedd

Drago Glamuzina Rekao je, nemoj se ljutit – Mondta, ne haragudj


Drago Glamuzina Vrgorac 25. februar 1967. –


Rekao je, nemoj se ljutiti

jučer je nazvao njezin bivši ljubavnik,
i moj prijatelj
kojeg sam prije puno godina hrabrio
da izdrži u vezi s tom nemogućom ženom.
tražio je da ga nazove kad bude sama.

ja sam tražio da ga nazove
dok sam ja kraj nje, i da mu to, naravno,
zataji.

rekao joj je da želi opet biti s njom.
rekla mu je da to više nije moguće.
rekao je – nemoj se ljutiti.
rekla je – ne ljutim se.

bio sam zadovoljan onim što sam čuo
sve dok me u autobusu nije napala misao
da ga je mogla,
čim sam ja otišao,
ponovo nazvati
i reći – predomislila sam se.

telefon je zvonio dugo
a zatim sam ja pitao:
jesi li ga zvala.
odgovorila je:
nisam.
Mondta, ne haragudj

tegnap régi szeretője hívta fel,
a barátom,
akit évekkel ezelőtt biztattam,
az mellett a lehetetlen nő mellett tartson ki.
kérte, ha egyedül lesz, akkor hívja vissza.

követeltem, jelenlétemben
hívja fel és ezt természtesen
titkolja.

a férfi azt üzente, újra vele akar élni.
a nő azt mondta, ez többé lehetetlen.
a férfi – ne haragudj.
a nő – nem haragszom.

a hallottak megnyugtattak
míg a buszban eszembe nem jutott,
amint
elmentem
felhívhatta
mondván – meggondoltam.

hosszan csöngött a telefon
majd megkérdeztem:
hívtad-e.
válasza:
nem.

Fordította: Fehér Illés
Izvor: http://www.hrvatskiplus.org/utjeha_kaosa/drago_glamuzina.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése