Keresés ebben a blogban

2018. november 21., szerda

Jónás Tamás Mi a vers nektek? – Šta je za vas pesma?


nás Tamás Ózd 1973. március 14. –

Mi a vers nektek?

mit neveztek ti takarításnak? én a felejtést.
nem a törlést, az barbár, gyilkos munka.
az új forma beleitatását a háttérbe:
a felejtés építkezés, rafinált összemosás,
hogy ha valaki közelről figyeli, könnyen
észrevehesse, miből is hizlaltuk a falunk.
a falat közönségesen úgy hívjuk: én.
sok baj van vele. például, hogy nincsen. de hat.
működik, emlegeti magát, kínálja, rejti, dicséri,
különös tükör: magának hisz mindent, amit mutat.
dacos. ő például nem hajlandó felejteni.
mindent megőrizve pusztítja múltját és utait.
mit neveztek ti versnek?
ami felpofoz, rád csörrent, átszab vagy megír?
én a felejtést nevezem versnek, és tanulom.



Šta je za vas pesma?

šta vi nazivate spremanjem? ja zaborav.
ne brisanje, to je varvarska, krvnička radnja.
uvođenje nove forme u pozadinu:
zaborav je gradnja, prepredeno sažimanje,
da neko ko iz bliza promatra lako
može primetiti naše selo čime smo tovili.
zid prosto tako zovemo: ja.
puno problema zadaje. na primer da nema. al deluje.
deluje, sebe spominje, nudi, krije, hvali,
neobično ogledalo je: sebi što pokazuje sve veruje.
prkosan je. na primer nije voljan zaboraviti.
sve sačuvavši uništava svoju prošlost i puteve.
šta ja nazivam pesmom?
što šamara, zvekne te, prekroji ili napiše?
ja pesmom zaborav nazivam i učim.

Prevod: Fehér Illés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése