Keresés ebben a blogban

2022. április 9., szombat

Ranko Pavlović Majka čita moje pjesme – Anyám verseimet olvassa

 

Ranko Pavlović Gornja Šnjegotina kod Teslića 19. 01. 1943. –

Majka čita moje pjesme
 
Banuo sam iznenada
u roditeljsku kuću,
nekada punu graje,
i zatekao usamljenu,
u godine uraslu staricu,
s naočarima na nosu
i s knjigom u rukama.
 
Moja majka, koja je
između dva porođaja,
iz guguta svojih sinova
odgonetala tajnu slova,
i za koju nisam znao
da voli knjigu,
čitala je moje pjesme.
 
Kako sam bio iznenađen
i kako sam bio začuđen.
Postiđen kako sam bio
što nad svakim stihom,
prije objavljivanja,
nisam duže bdio, da bude
smislen kao majčina riječ.
 

Anyám verseimet olvassa
 
Váratlanul toppantam
az egykor hangos
a szülői házba.
Magányos, összetöpörödött,
szemüveges
anyókával találkoztam,
kezében könyvet tartott.
 
Anyám, akit
két szülés között
fiai mondókái
vezettek a betűk világába
és akiről nem tudtam,
hogy szereti a könyveket,
verseimet olvasta.
 
Milyen meglepett
és meghatott voltam.
Szégyelltem magam,
mert a sorokat,
hogy anyám bölcsességéhez
méltók legyenek
nem dédelgettem eleget.
 
Fordította: Fehér Illés


Izvor: autor


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése