Keresés ebben a blogban

2024. július 7., vasárnap

Hajnal Éva A fény – Svetlost

 

Hajnal Éva Komló, 1960. szeptember 4. – 

A fény
 
a nagypapa mindig azt mondja
hogy a fény a belső zsebében lakik
épp a szíve fölött
ott
ahol a bibliája van
a nagymama ilyenkor csak mosolyog
ő varrta a zakójába azt a zsebet
az összesbe
mert a papa mindenhová magával viszi a bibliát
 
már mondtam az anyukámnak
hogy vegyünk neki egy újat
mert a régi már elromlott a sok olvasástól
de a nagypapa mindig azt válaszolja
ezt a régit nem cserélné el a legszebb újra sem
mert ettől lesz szép fényes az ember szíve
és fontos a világosság
 
hát én nehezen tudom elképzelni
hogy egy könyvből fény jön
pedig komolyan mondja
megfigyeltem
nem mozog úgy a bajuszkája mint amikor viccel
azt szokta mondani
minden hajnalban onnan hívja elő
csak a megfelelő szavakat kell elolvasni
és már jön is az a szép ragyogás
egyenesen Istentől
 
sokat gondolkodom ezen
 
nekem is van bibliám
lehet
hogy én is megkérem a nagymamát
nekem is varrjon belső zsebet a szívem fölé
amiben elfér az enyém
 
igaz
én még csak szótagolva tudok olvasni
de majd mindig jó korán felkelek
 
szeretnék olyan fényes lenni
mint a nagypapám
 


Forrás: Hajnal Éva: az a nap, Litera-Túra, Pécs, 2024.


Svetlost
 
deda tvrdi
da mu svetlost u unutrašnjem džepu stanuje
baš iznad srca
tamo
gde mu je Biblija
baka se u tim trenucima samo smeška
u njegov sako u sve taj džep je
ona šila
jer deda Bibliju svugde sa sobom nosi
 
već sam mami rekla
da mu novu kupimo
jer je stara od mnogo čitanja izlizana
ali deda uvek ponavlja
tu staru ne bi ni za najlepšu novu zamenio
jer da čovekovo srce sjajan bude to omogućuje
i svetlost je važna
 
pa ja teško mogu da zamislim
da jedna knjiga svetlost isijava
ali on to ozbiljno kaže
primetila sam
njegovi brkovi se tako ne pomeraju kao kad se  šali
samo ponavlja
svako jutro od tamo priziva
samo odgovarajuće reči treba da pročita
i već stiže taj sjaj
ravno od Boga
 
puno sam razmišljala
 
i ja imam Bibliju
možda
ću i ja da zamolim baku 
da mi iznad srca unutrašnji džep sašije
u kojem će i moja da stane
 
istina je
ja za sada tek slovo po slovo znam da čitam
ali ću uvek rano da ustanem
 
volela bi tako sjajna biti
kao deda
 
Fordította: Fehér Illés

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése