Miroslav Antić
Mokrin kod Kikindе 14. mart 1932. – Novi Sad 24. jun 1986
Rika jelena
I onaj koji napada
I onaj koji se brani
imaju isto borilište
Istu crkvu
Istu fresku u glavi.
Pa čemu onda sukob.
To su,
u stvari,
dva ja jedne iste ličnosti.
Jedno ja poštuje te u borbi:
svesno,
razumno ja
i zato je unapred poraženo
Drugo ja prkosi postojećem,
jer hoće da ga silom promeni
i zato je i ono unapred poraženo
Svi su izgubili bitku već unapred.
I pobedjeni
I pobednici
Riču jeleni
Tuku se čelima.
Stado košuta drhti kao lišće
Vazduh se zgrušava od urlika.
Miriše ceo svet na snagu i na plodnost.
A onda:
upletu rogove
i umiru i pobedjeni i pobednik.
I dodje neki treći
mlitavi neki jelen
izlapeo,
neka poslednja vrebalica iz prikrajka
neko potpuno otrcano djubre od borca
i odvede sve košute.
Što ste maštali jeleni?
Što ste se ubijali jeleni?
I onaj koji napada
i onaj koji se brani
-imaju isto borilište
Istu crkvu
Istu fresku u glavi.
Bitku dobija treći.
Bitku dobija onaj koji je nije ni vodio.
Onaj koji jedino vreba sa strane,
Tako je prošao i taj umorni
osmi dan.
I onaj koji se brani
imaju isto borilište
Istu crkvu
Istu fresku u glavi.
Pa čemu onda sukob.
To su,
u stvari,
dva ja jedne iste ličnosti.
Jedno ja poštuje te u borbi:
svesno,
razumno ja
i zato je unapred poraženo
Drugo ja prkosi postojećem,
jer hoće da ga silom promeni
i zato je i ono unapred poraženo
Svi su izgubili bitku već unapred.
I pobedjeni
I pobednici
Riču jeleni
Tuku se čelima.
Stado košuta drhti kao lišće
Vazduh se zgrušava od urlika.
Miriše ceo svet na snagu i na plodnost.
A onda:
upletu rogove
i umiru i pobedjeni i pobednik.
I dodje neki treći
mlitavi neki jelen
izlapeo,
neka poslednja vrebalica iz prikrajka
neko potpuno otrcano djubre od borca
i odvede sve košute.
Što ste maštali jeleni?
Što ste se ubijali jeleni?
I onaj koji napada
i onaj koji se brani
-imaju isto borilište
Istu crkvu
Istu fresku u glavi.
Bitku dobija treći.
Bitku dobija onaj koji je nije ni vodio.
Onaj koji jedino vreba sa strane,
Tako je prošao i taj umorni
osmi dan.
Szarvasbőgés
A támadó
is
A
védekező is
ugyanabban
az arénában van
Közös a
templomuk
Közös a
freskójuk.
Akkor
minek az összecsapás.
Az a
kettő
tulajdonképpen
ugyanazon
személy két énje.
Az egyik
én becsül a küzdelemben:
a
tudatos,
értelmes
én
eleve
vesztes
A másik
én gyalázza a meglévőt,
erőszakkal
akarja kikényszeríteni a változást
ő
is eleve vesztes
A csatát
mindenki eleve elveszítette.
A
vesztes is
A
győztes is
Bőgnek a
szarvasok
Homlokukkal
vívnak.
Csordában
a nőstények levelekként reszketnek
Rikoltozástól
alvad a lég.
Erő- és
termékenységillat terjed.
És akkor:
összeakaszkodnak
az agancsok
és
kimúlnak a győztes is a vesztes is.
És jön
egy harmadik
holmi
bágyadt löttyedt
szarvas,
egy az
utolsó leselkedők közül
egy
roskatag gané harcos
és
elvezette a nőstényeket.
Szarvasok,
miről álmodoztatok?
Szarvasok,
miért öldököltetek?
A támadó
is
A
védekező is
ugyanabban
az arénában van
Közös a
templomuk
Közös a
freskójuk.
A harcot
a harmadik nyeri.
A harcot
a nem-is-harcolt nyeri.
A
félrehúzódott leselkedő,
Így múlt
el ez az agyongyötört
nyolcadik
nap is.
Fordította: Fehér
Illés
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése