Keresés ebben a blogban

2016. július 17., vasárnap

Szegedi-Szabó Béla Szent Orsolya – Sveta Ursula


Képtalálat a következőre: „szegedi szabó béla”

Szegedi-Szabó Béla, Zenta 1970. május 15. –

Képtalálat a következőre: „szent orsolya”

E S mester: Szent Orsolya

Szent Orsolya

                       „Pedig éjszaka van.”
                       Keresztes Szent János
Minden a főzéssel kezdődött.
Mert alkímia minden valódi tett.
            Ismered a lángot, mi a konyhából
            Indulva elemésztette éji házunk?
            Vacsoránk tündöklő örvényei
            Közepette láttam meg az Angyalt,
            Ki az ablakban ülve, félelmes
            Mosollyal kerubi arcán

            Kísértette gyenge létem.
            Én akkor megszólítattam.
Az asztaltól felállva, némán
            Ledobtam magamról ruhámat.
            Rohantam az ismeretlen éjszakának,
            Feledve a sok unt aranyat, pénzt!
            Otthonomtól elszakadva
            Karsztos, forró hegyeket kívántam.

Sveta Ursula

                    “Ali noć je.”
                    Sveti Jovan Krstitelj

Sve je sa kuvanjem počelo.
Jer svako stvarno delo alhimija je.
            Poznaješ li plamen što krećući
            Iz kuhinje našu noćnu kuću uništio?
            Usred sjajnog kovitlaca večere
            Sam ugledala Anđela,
            Ko sedeći u prozoru, na licu nalik
            Heruvinu sablasnim osmehom

            doveo u iskušenje moje krhko telo.
            Ja sam ga tad oslovila.
Ustajući od stola, nemo
            Sa sebe haljinu odbacila.
            U nepoznatu noć jurila,
            Zaboravivši na dodijalo zlato, novac!
            Otcepivši od doma
            Bila sam željna kraških, vrućih brda.

Prevod: Fehér Illés


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése