Keresés ebben a blogban

2016. november 1., kedd

Szögi Csaba Vége – Kraj

Szögi Csaba portréja

Szögi Csaba  Szabadka, 1975. november 30. –
 Vége

Búcsúzom, búcsúzom mindenektől, valami
elvonszol innen, ebben a darabban – melyben
oly nagy szerephez jutott a sötétség – lassan
véget ér az utolsó felvonás. Az epilógust majd
megírják helyettem, én fáradt vagyok, mit
tudtam, megtettem. Nem húzom tovább, fojtogat
a búcsúzás. Ez utolsó könnyet még itthagyom
nektek. Őrizzétek.
(Ég veletek...)

Forrás: A „Korai orgazmus” c. kötetből


Kraj

Opraštam se, opraštam se od svega, nešto
me odatle odvlači, u tom komadu – u kojoj je
jednu od glavnih uloga mrak dobio – polako
se približava kraj zadnjeg čina.  Epilog mesto mene
napisaće neko drugi, umoran sam, što sam
mogao, uradio. Neću dalje odugovlačiti, rastanak
me guši. Ovu zadnju kap suze još ću vam
ostaviti. Čuvajte.
(Bog s vama...)

Prevod: Fehér Illés


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése