Keresés ebben a blogban

2020. augusztus 15., szombat

Nászta Katalin Mondóka – Govor


Nászta Katalin Kolozsvár, 1950. április 18. –

Mondóka

mondanám hogy nem tudom
de nem tehetem fogva tart
adott szavam míg hitetlen
tagjaimmal viaskodok
én vagyok kint és bent is én
s ami rejtve volt kiderül
a remény titkát ott lelem
a hit bölcsőjében belül
nem tagadhatom születésem
és halálom sem rejthetem
minden mi volt vagy egykor meglett
és úgy tűnik ma nincs sehol
ábrázata az eljövőben
túl a halálon tegnapon
felragyog majd vagy bealkonyul
bajnokom
ő a holnapom

Govor

rekla bi da ne znam ali
ne mogu dok sa nevernim
udovima se borim
data reč me drži
ja sam vani a i unutra
što je sakriveno raščisti se
tajnu nade tamo nalazim
unutar kolevke vere
rođenje opovrgnuti ne mogu
niti svoju smrt sakriti
sve što je bilo ili nekad postojalo
i danas se tako čini da ne postoji
zasjaće ili potamnet će se
njegov lik u budućnosti
iza smrti iza juče
moj junak
slutnja mi je

Prevod: Fehér Illés
Forrás: https://mek.oszk.hu/16900/16929/16929.htm#16

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése