Keresés ebben a blogban

2021. május 1., szombat

Milan Stanišić Bilo bi dobro sve prespavati – Jó lenne mindent átaludni

 

Milan Stanišić

Bilo bi dobro sve prespavati
 
(25. VIII. 2020.)
 
Danas sam ispravio
pet krivih drina
danas sam 15 puta
izbrojao do 10
danas sam čuo
provjerenu vijesti
„Peti Smit ulazi u
crnogorsku izbornu trku”
 
Gledao sam i vodu
kako se sliva niz
magistralu
uzanim dijelom između
ceste i trotoara
pa sam se zapitao
da li tako teče
i moj život
 
Pomislio sam, a šta
ako je stvarnost san
a želje rukavci tog sna
bilo bi dobro
bilo bi dobro sve
prespavati
ili se samo probuditi
tamo gdje se stalo
 

Jó lenne mindent átaludni
 
(2020. VIII. 25.)
 
Ma öt kanyargó drinát*
kiegyenesítettem
15-ször 10-ig
számoltam
hallottam
a leellenőrzött hírt
„Patricia Smith részt vesz
a montenegrói választási hadjáratban”
 
Néztem a vizet is
ahogy az országúton
az út és a járda közötti
szűk részen
zúdul
és magamtól kérdeztem
életem is
így folyik
 
Arra gondoltam, mi van akkor
ha álom a valóság
a vágy meg álom-zug
jó lenne
jó lenne mindent
átaludni
vagy egyszerűen ott
ahol minden áll felébredni
 
*Drina – kacskaringós határfolyó Bosznia és Szerbia között
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: autor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése