Keresés ebben a blogban

2021. december 20., hétfő

Zoran Bognar Izdaja – Árulás

 

 Zoran Bognar Vukovar 30. januar 1965. –

Izdaja
 
Oduvek sam
zagovarao, poštovao, slavio
i disao
rečitost tišine,
jer kao što govorih
i zapisah nekoliko puta:
zapanjujuća je jasnoća
neizgovorenih reči...
Ipak,
svestan te uznemirujuće logike,
moram da kažem:
najteža, najgora
i najbolnija izdaja
jeste
izdaja bez (ikakvog) objašnjenja...
 
Beograd, 2008 - 2012.

Árulás
 
A kezdetektől
védtem, becsültem, ünnepeltem
és magamévá tettem
a csend szónoki készségét,
mert, ahogy nem egyszer
mondtam és leírtam:
megdöbbentő a ki nem mondott
szavak tisztasága…
Mégis,
e nyugtalanító logika tudatában
el kell mondanom:
legsúlyosabb, legrosszabb,
legfájdalmasabb árulás,
igen,
a (minden) magyarázat nélküli árulás…
 
Belgrád, 2008 - 2012.
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése