Keresés ebben a blogban

2022. március 19., szombat

V. P. Давно, над мравињаком – Egykor, hangyaboly mellett

 


Vasa Pavković Pančevo 3. februar 1953. –

Давно, над мравињаком
 
Стајао сам изнад малог мравињака,
замишљен.
Било је то давно.
Црни мрави су журкали у рупицу,
Извиривали.
Кружили око ње...
 
(Стајао сам у богатој башти
с лејама грашка и лука
које су се плавиле као у сну...
Плодови парадајза
били су жута и зелена срца.)
 
Очему сам размишљао?
 
Стајао сам доста дуго,
посматрао тај
нејасни живи свет
али о чему сам мислио
Бог зна.
 
Можда сам мислио
како о тим мравима,
као ни о животу,
никада ништа нећу сазнати,
пре него што из живота
нестанем?
 
Али ако је то било пре
него што сам уопште
почео да уочавам то
и слична питања – о чему ли сам
могао да мислим –
гледајући журајивост црних мрава?
 
Као да ме та нејасност
убеђује како је све нејасно
и како је она једина утеха
у часу кад таква питања
постају свакодневно присутна,
са мравима или без њих,
у подтексту песме.
 

Egykor, hangyaboly mellett
 
Kisebb hangyaboly mellett álltam,
töprengve.
Egykor.
Fekete hangyák tüsténkedtek a lukban,
Kukucskáltak,
Körülötte szaladgáltak…
 
(Gazdag kertben álltam,
az álomszerűen kékes
borsó és hagyma ágyások között…
A paradicsom-termések
sárga és zöld szívek voltak.)
 
Mi járt a fejemben?
 
Sokáig álltam,
néztem azt
a titokzatos élő világot –
de hogy mi járt a fejemben,
Isten tudja.
 
Talán arra gondoltam,
azokról a hangyákról,
mint ahogy az életről sem,
mielőtt véglegesen eltűnnék,
soha semmit sem fogok
megtudni?
 
Ám ha ez akkor volt,
mielőtt egyáltalán ezt és
a hasonló kérdéseket
észreveszem – tulajdonképpen
miről is gondolkodhattam –
a fekete hangyák nyüzsgését nézve?
 
Mintha az a titokzatosság
győzetne, minden titokzatos,
és amikor a hasonló kérdések,
hangyákkal vagy nélkülük,
a költemények széljegyzeteiben
minden nap jelen vannak,
ő az egyetlen vigasz.
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: Васа Павковић: На одморишту, Народна библиотека „Стеван Првовенчани Краљево, 2019. стр. 23-24.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése