Keresés ebben a blogban

2023. január 21., szombat

Vlasta Mladenović Кафанска критика – Kávéházi bírálat

 

Vlasta Mladenović Šarkamen kraj Negotina 17. mart 1956. – 

Кафанска кртика
 
Уђох у стару кафану,
познату градску биртију,
да се мало окрепим
и коју реч ставим на артију.
 
Дочека ме конобар,
сав срећан што ме види,
као да га је сунце огрејало,
да ми каже аброве нешто му је стало.
 
Слушај, били су овде
неки твоји писци,
ја се не разумем у те ствари,
али мислим да су критичари.
 
Слушај, рече важно конобар,
много си добар,
али лоше су о теби говорили,
само су критиковали и пили.
 
И то све на твој рачун,
заједљиво, пуни једа,
али лафчина си ти,
кад је сирома био беда.
 
Он прича, ја ћутим,
нећу да учествујем у томе,
не знам о чему је реч,
али довољно слутим.
 

Kávéházi bírálat
 
Hogy felfrissüljek
és néhány sort papírra vessek,
az ismert városi fogadóba,
a régi kávéházba mentem.
 
A pincér, ahogy meglátott
örömmel fogadott,
mintha a nap melengette volna,
és mondogatta, jó, hogy ott vagyok.
 
Ide figyelj, holmi
írók voltak itt,
nem értek ahhoz, amiről beszélgettek,
de azt hiszem, kritikusok lehettek.
 
Ide figyelj, mondta a pincér fontoskodva,
mint ember, nagyon jó vagy,
de csúnyán beszéltek rólad,
csak bíráltak és ittak.
 
Méghozzá a te számládra,
cinikus vagy, tele méreggel,
de kemény legény,
mikor volt ügyefogyott a szegény.
 
Ő mesél, én hallgatok,
egyszerűen nem érdekel,
nem tudom miről van szó,
de sejtem.
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: Власта Младеновић: Драинац и друге песме, Културисток-Пресинг, Младеновац 2018. стр. 41.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése