Keresés ebben a blogban

2023. január 6., péntek

Željka Avrić Бајка - Mese

 

Željka Avrić Banja Luka 15. novembar 1964. – 

Бајка
 
није било време
није било место
 
требала сам проћи
требао си зажмурити
 
ја својеглава са звездама у очима
ти налик временској непогоди
 
бескрајно сретни
и истоветни
 
на први поглед
 
свитање се у сумрак прометнуло
сударили светови
замрзле речи на уснама
 
са првим додиром
 
обрушио се талас
преплавило море
ветрови везали у чвор
 
нас безвремене
и занесене
 
мене која је веровала у чудо
тебе који си говорио да их нема
 
хтела сам али није ишло
могао си није ти се хтело
 
онда смо се мимоишли
и није се десило ништа
 
земља се и даље окреће
људи се срећу и одлазе
 
ја скамењена птица
ти засенченог лица
 
када си затворио врата
у бајци Угашених светлости

Mese
 
nem volt idő
nem volt hely
 
nekem át kellett volna menni
neked szemet kellett volna hunyni
 
én csillagokkal a szememben konok
te maga az égszakadás
 
boldogok vagyunk
azonosak vagyunk
 
látszatra
 
a virradat a szürkületbe torkollott
világok ütköztek
megfagyott a szó az ajkakon
 
az első érintéskor
 
jött a hullám
elöntötte a tengert
csomóba szelek kötöttek
 
bennünket időtleneket
rajongó egyéneket
 
engem aki a csodákban hitt
téged aki állította nem léteznek
 
akartam nem ment
tehetted volna nem akartad
 
és elkerültük egymást
és semmi sem történt
 
a föld továbbra is forog
emberek találkoznak és tovább mennek
 
én kővé vált madár lettem
te eltakart arc
 
azóta hogy az Eloltott fény meséjében
az ajtót magad mögött becsuktad
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: autor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése