Keresés ebben a blogban

2023. február 24., péntek

Vasa Pavković: Zbilja, jednom sam – Valóban, egyszer

 

Vasa Pavković Pančevo 3. februar 1953. –

Zbilja, jednom sam
 
- Rano si se predao,
sleže ramenima prijatelj.
 
Zbilja: jednom sam video
u antreu devojku u crnom
hitonu, hitronogu coprnicu,
skakutala je u opšinjavajućim
krugovima – dok je negde daleko
rudeo plod i jagnje lizalo so
s pastirove košulje.
 
Zbilja: jednom sam video
lomaču u mračnoj ulici,
čoveka sličnog gorioniku,
premetao se kao plamteći glagol
kroz prazninu, urličući
nacističke parole.
 
Zbilja, jednom sam ...
- udisao veštičiji vetar,
- drhtao u redu za iščekivanje,
- imao devet leta i osam jeseni,
- verovao da nije ono što nije.
 

Valóban, egyszer
 
– Korán feladtad,
vonta meg a vállát barátom.
 
Valóban: egyszer az előcsarnokban
láttam egy lányt, fekete tunikában,
gyorsléptű szemfényvesztőt,
lenyűgöző körökben
ugrált – míg valahol messze,
gyümölcsérés idején, a bárány
a pásztor ingjéről nyalta a sót.
 
Valóban: egyszer egy sötét utcában
máglyát láttam,
lángcsőhöz hasonlító embert,
az ürességen keresztül
lobogó igeként mozgott és
nácista jelszavakat kiabált.
 
Valóban, egyszer…
– varázslónő szelét szívtam magamba,
– remegtem a várakozás sorában,
– kilenc nyár és nyolc ősz volt mögöttem,
– hittem, az nem az, ami.
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: Vasa Pavković: Konverzija, KOV Vršac, 1994.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése