Keresés ebben a blogban

2023. március 8., szerda

Dušan Gojkov № 33 - № 33

 

Dušan Gojkov Beograd 11. avgust 1965. –

№ 33
 
laku noć, moje dame, laku noć
bliži se kraj ove operete
 
laku noć, moje dame, laku noć
odlazim da spavam
čist
bez slojeva šminke
godinama nanošenih
 
laku noć, moje dame, laku noć
da mi je svaka od vas podarila samo
po kamenčić tuge
sad bih morao da unajmim nosače
srećom
bilo je tu i radosti
 
nadam se da i vi pokatkad tako
mislite
 
laku noć moje dame, laku noć
nije prošao ni jedan dan mog života
a da se ne setim
ponaosob
svake od vas
 
vaših mirisa
očiju
osmeha
grudi
bokova
 
vaših glasova
godine su ih pretvorile u hor
anđela
a uz takvu muziku
divno je tonuti
u san
 
laku noć, moje dame, laku noć
 

№ 33
 
jó éjt, hölgyeim, jó éjt
közeledik az operett vége
 
jó éjt, hölgyeim, jó éjt
aludni térek
tisztán
az évek alatt rám rakodott
arcfesték-rétegek nélkül
 
jó éjt, hölgyeim, jó éjt
ha önök közül mindenki csak egyetlen
bánat-követ adott volna
most hordárokat kellene fogadnom
szerencsére
volt itt öröm is
 
remélem néha önök is így
gondolják
 
jó éjt, hölgyeim, jó éjt
életem egyetlen napja sem múlt el úgy
hogy külön-külön
mindannyiukra
ne gondoltam volna
 
illatukra
szemükre
mosolyukra
mellükre
csípőjükre
 
hangjukra
melyek az évek folyamán angyal-kórussá
váltak
ily zene kíséretében pedig
álomba merülni maga
a csoda
 
jó éjt, hölgyeim, jó éjt
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: Dušan Gojkov: Tužne šansone, Kornet Beograd 2015. str. 67.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése