Keresés ebben a blogban

2024. június 4., kedd

Živko Nikolić Ко зна кад и где – Ki tudja mikor és hol

 

  Živko Nikolić Koprivnica kod Zaječara 13. 11. 1958. –

Ко зна кад и где
 
Не памтим, јуче је то можда било,
а јуче се, ко зна како, и кад,
у навиљку сена затурило.
Не памтим, али јуче је било
у лету птице преплашене,
у блату, на стази погрбљеној.
 
То, када сам у води свој лик назрео,
то, када сам у себи демона препознао,
тада сам спознао да је демон
Твоје обличје, моја љубљена, узео,
да си део мене, а ја да сам прамен.
 
Не памтим када, али осећам
да сам високо полетео, и треперим.
Ко зна кад, и ко зна како је тај лет
                                                   отпочео.                                                         
Ситна је роса све прекрила,
ако уопште росе има у тим пустим
                                             пределима.                                                                   
 
31. 3. 2016, – 16. 12. 2017. Београд  
 

Ki tudja mikor és hol
 
Nem emlékszem, talán tegnap történt,
a tegnap meg, az árnyak világába,
ki tudja hogyan és mikor veszett.
Nem emlékszem, de tegnap történt,
a riadt madár röptében,
a sárban, a meggörnyedt úton. 
 
Amikor a vízben alakomat megsejtettem,
amikor önmagamban a démont felismertem,
akkor értettem meg,
hasonlóak vagyunk, szerelmem,
részem vagy, én meg tincs vagyok.
 
Nem emlékszem mikor, de érzem
a magasba szálltam és vibrálok.
Az a röpte, ki tudja mikor, ki tudja hogyan
                                                             kezdődött.

Finom harmat takart be mindent,
ha ezen a puszta vidéken harmat egyáltalán          
                                                                 van.
 
2016. 3. 31. – 2017. 12. 16. Belgrád

Izvor: Живко Николић: Светлост на дну, Граматик, Београд, 2020. стр. 8.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése