Keresés ebben a blogban

2013. augusztus 10., szombat

Dobrivoj Vujin Veruj mi – Hidd el


Dobrivoj Vujin – Kikinda, 16. novembra 1949. -


Veruj mi

Veruj mi –
Ako me išta drži na nogama
Biće to njihov san
Na zajedničkom jastuku
On ima plavu presvlaku
I upija znoj mojih očiju
Samo toliko koliko dodirhuh beskraj
Godina mnogo minu
U sobi tri sa četiri
I koliko godina još
U rodnom gradu
Vek stežući u kičmi sušnoj

Veruj mi –
Ako me išta drži na nogama
Biće to naša dva mesečeva izdanka
Na dan njihovog rođenja
Sa zvezda dunu svemirski vetrić
Topao i mio
Za pisaćim stolom duboko u noć seda
Potom se začu duboki uzdah svemira
I njihova leptirasta srca zadrhte
I svetom se prosu
Nemirni klokot olujnog slapa

Veruj mi –
Ako me išta drži na nogama
Biće to njihova igra
Između zidova koji pomeraju
Moje paklene noći u zvezdana treperenja
Biće to njihova radost koju nosim
Ispod kaputa gde vrište
U velikoj vatri male lisice
Koje mi čiste crvenu prostirku
Pred učiteljima crnih magija
I narodnih predstavnika današnjice
Sa mlitavim jezikom negdašnjim

Veruj mi –
Ako me išta drži na nogama
Biće to naša dva sunca
Koja sve više nama liče

28. maj 1982.
Kikinda

Hidd el

Hidd el –
Ha valami miatt talpon maradok
Az a közös párnán
Nyugvó álmuk
A kék huzat beissza
Szemeim izzadtságcseppjeit
Melyekkel a végtelent érintettem
Sok év telt el
A háromszornégyes szobában
És szülővárosomban
Hány év szorongatja még
Az ímmár szikkadó gerincet

Hidd el –
Ha valami miatt talpon maradok
Az a mi két holdsarjunk
Születésük napján
A csillagokról meleg és kellemes
Éteri szél fújt
Az éjsötétben íróasztalomnál ültem
Mikor mélyet sóhajtott az űr
És megremegett két lepkeszárnyú szív
És világszerte szétterült
A vízesés nyugtalan csobogása

Hidd el –
Ha valami miatt talpon maradok
Az az ő falakon belüli
Pajkosságuk éjszakáim gyötrelmeit
A csillagok rezgésébe tereli
Az az ő kabátomban hordozott
örömujjongásuk ahol a máglyán
rókakölykök visítanak
A fekete mágia tanítómesterei
És napjaink lagymatag ósdi
szavakat használó népképviselői
Előtt vörös takarómat tisztítják

Hidd el –
Ha valami miatt talpon maradok
Az a két egyre jobban
ránk hasonlító csillagunk lesz

1982. május 28.
Nagykikinda

Fordította: Fehér Illés
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése