Keresés ebben a blogban

2015. július 25., szombat

Erdős Virág petri penzum – petrijev penzum

Erdős Virág Budapest, 1968. február 27. –

petri penzum
 
hogy elérjek a napsütötte sávig*

hogy mások is
éppúgy
elérjenek

hogy elérjem hogy
elérhessen
más is

hogy másképp
másoknak se
érje meg

hogy minden
nap egy lépcsőfok
lehessen

hogy még
feloldozás se
fenyegessen

hogy győzzem mit a
sorsom rám
kiszab

hogy több legyek mint
fölkavart
iszap

hogy a testem
ne legyen egy
állat odva

hogy soha se
írjak verset
undorodva

hogy ne vakít-
son el minden
Fehér Ing

hogy ne vessem
meg azt aki
megérint

hogy maradjon
még erő a
karjaimban

hogy senkit se
hagyjak ott a
margarinban

hogy ne bírjam
megúszni hogy
fájjon

hogy tudjam
annó merre volt a
nylon

hogy ez legyen mi
tényleg ide
köt

nyári éjjel
2015

*Petri György azonos című verséről van szó.
petrijev penzum

da do sunčane pruge stignem*

da i drugi
isto tako
stignu

da postignem da me
i neko drugi
stigne

da drukgačije
ni drugima se
ne isplati

da bi svaki
dan jedna stepenica
mogao biti

da mi ni
razrešenje
ne preti

da savladam sve
što mi sudba
nametne

da više budem od
uskomešanog
mulja

da mi telo ne bude
duplja neke
životinje

da nikad pesmu
sa gađenjem
ne pišem

da me ne os-
lepljuje svaka
Bela Košulja

da ne prezirem
onog ko me
dotakne

da mi ostane još
u rukama
snage

da nikog ne
ostavim tamo
u margarinu

da ne mogu
izbeći da
boli

da znam
nekad gde je bio
najlon

da to bude ono što me
stvarno tu
veže

leti noću
2015 

*Radi se o istoimenoj pesmi Đerđa Petrija.

Prevod: Fehér Illés




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése