Keresés ebben a blogban

2016. november 4., péntek

Đorđe Šćepović Čitalac drugi – A második olvasó

Képtalálat a következőre: „Đorđe Šćepović”

Đorđe Šćepović Podgorica 6. aprila 1983. –



Čitalac drugi

I onda kada budem najomraženiji
na ovome svijetu
i kada moje knjige pretvore se u prah
i kada moje ruke budu nemoćne
za pokrete
i dalje će me čitati moja majka

Kasirka u prodavnici
će stariti u uvjerenju da sam
bolji i od Vitmena
tako joj je rekla moja majka
dok je kupovala hljeb
i nema razloga za sumnju

I onda kada moje knjige proguta
slučajna vatra u podrumu biblioteke
i dalje će me čitati moja draga majka
iako nikada nije naučila pismo
A második olvasó

Akkor is ha a világ legrútabb
személye leszek
és könyveim porrá válnak
és karomat többé nem
mozdíthatom
anyám továbbra is olvas

A pénztárosnő az üzletben
abban a hitben öregszik meg hogy
Whitmantól jobb költő vagyok
kenyérvásárlás közben
anyám világosította fel
és nincs oka kételkedni

Akkor is ha könyveimet a könyvtár
alagsorában egy véletlen tűz elpusztítja
továbbra is olvas édesanyám
bár sosem tanulta meg a betűvetést

Fordította: Fehér Illés
Forrás: http://hiperboreja.blogspot.rs/2016/05/tri-ubitacno-dobre-pjesme-ore-scepovic.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése