Keresés ebben a blogban

2018. március 9., péntek

Botár Attila Kitaláltam – Izmislio sam


Botár Attila Székelyudvarhely, 1944. március –


Kitaláltam

Csak kitaláltam
ezt az életet
egy veszélyes,
egy rossz órámban.
De nincs,
nem is volt,
soha nem is lehet.
Csak kitaláltam
a bőrödet is
örökös hajóutamnak
hullámsír-fenyegetésnek,
az éveket
tengerbe vívő kőlépcsőknek,
kitaláltam
luxus-nyarak helyett
kigyulladt futóműveket
szabadságnak,
csak kitaláltam a szerelmet is
a hadak mellé vigasztalásnak.
Halálod s halálom ellen
a boglyas kölyök-fejet.
De nincs,
nem is volt,
soha nem is lehet.
Csak kitaláltam.
El is felejtem.
El is felejted.

Izmislio sam

U jednom svom lošem,
opasnom trenutku
sam izmislio
ovaj život.
Ali je nema,
niti je bila,
nikad ni ne može biti.
I tvoju kožu
za večit put moje lađe
za pretnju groba talasa
sam izmislio,
godine
kamene stepenice koje u more vode,
za slobodu
umesto luksuznih letovanja
istrošene pogone
sam izmislio,
i ljubav sam izmislio
pored vojski kao utehu.
Protiv tvoje i moje smrti
rasčupanu glavu mališana.
Ali je nema,
niti je bila,
nikad ni ne može biti.
Samo sam izmislio.
Ja ću zaboraviti.
Ti ćeš zaboraviti.

Prevod: Fehér Illés
Forrás: http://www.veszpremkukac.hu/elefantyuk-dij-botar-attila-kolto-elefantidomarra-lett/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése