Keresés ebben a blogban

2018. június 10., vasárnap

Vercsek Györgyi A titok – Tajna


Vercsek Györgyi Budapest, 1971. 09. 13. –

A titok /Emlék-töredék/

Este volt.
Már feküdtem
a klórszagú ágyamban.
Mellettem
egy 13 év körüli lány,
de lehet, hogy idősebb volt,
már nem emlékszem.
Kapóra jött neki
a hallgatagságom.
A paplanja alól
előhúzta két kezét,
csuklóiból
sötétvörös vér
buggyant elő.
Nem lettem rosszul,
nem szóltam,
nem sírtam.
Másnap már
üres volt a lány ágya.
Engem hiába faggattak,
nem mondhattam semmit,
hisz csak egy
kisgyerek voltam,
egy meg nem értett
valaki,
valahol,
messze
az otthonától.
Tajna /Krhotina uspomene/

Veče je bilo.
Već sam
u krevetu mirisa hlora ležala.
Pored mene
devojka sa kojih 13 godina,
možda je i starija bila,
više se ne sećam.
Prijalo joj je
moje ćutanje.
Izvukla je ruku
ispod pokrivača,
iz njenih članaka
jarkocrvena krv
je tekla.
Nije mi postalo zlo,
nisam progovorila,
nisam plakala.
Drugi dan
njen krevet je već prazan bio.
Mene su zalud ispitivali,
ništa nisam rekla,
ta samo sam
dete bila,
jedna neshvaćena
osoba,
negde,
daleko
od svog doma.

Prevod: Fehér Illés
Forrás: http://ahetedik.hu/kategoriak/versek/item/2903-a-titok-emlek-toredek.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése