Keresés ebben a blogban

2019. március 1., péntek

Vlasta Mladenović Nemam ja zavičaj – Nincs hazám


Vlasta Mladenović Šarkamen kraj Negotina 17. mart 1956. –

Nemam ja zavičaj

Odavno nemam ja zavičaj,
a možda ga nisam ni imao,
to je samo literatura,
sve sam izmislio,
i rodjenje i mesto,
da bih i sam
verovao u to.

Kako da objasnim poeziji
da mene u zavičaju nema
i da je ona moj dom;
kako da joj objasnim
da mi nismo potrebni nikom
i da je sve to farsa -
mi smo, u stvari,
o to je istina,
pali sa Parnasa.

Nincs hazám

Időtlen idők óta nincs hazám,
de talán nem is volt,
az csak irodalom,
mindent kitaláltam,
születésemet is, a helyet is,
hogy végül is
elhigyjem.

Hogyan megmagyarázni a költészetnek,
hazámban nem létezek,
mégis az otthonom;
hogyan magyarázzam meg,
senkinek sem kellünk,
minden csak komédia –
mi, tulajdonképpen,
ó, ez az igazság,
Parnasszusról pottyantak vagyunk.

Fordította: Fehér Illés
Izvor: autor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése