Keresés ebben a blogban

2020. február 9., vasárnap

Zoran Bognar Put do svetog hrama – A szentélyhez vezető út


Zoran Bognar Vukovar 30. januar 1965. –


Put do svetog hrama

Sve
drage
boje
prilagodih
noći
i
duša mi posta crna tama
i kao da mi je neko oduzeo oči
kao
slepac
tražim
put
do
svetog
hrama

Sve
dobre
ideje
poklonih
samoći
i
mozak mi posta prazan kao jama
i kao da više nemam kuda poći
kao
slepac
tražim
put
do
svetog
hrama

Sve
vedre
reči
prepustih
tišini
i
jezik mi posta tih ko nema drama
i kao da potrčah za zvukom u daljini
kao
slepac
tražim
put
do
svetog
hrama

Sva
luda
osećanja
prodah
divljini
i
telo mi posta puno srama
i kao da se želeh utopiti u crnini
kao
slepac
tražim
put
do
svetog
hrama

Beograd, 1984-2000.

A szentélyhez vezető út

Minden
kedves
színt
az éjhez
igazítottam
és
lelkem fekete sötétséggé vált
és szemem mintha elvették volna
mint
vak
 keresem
a
szentélyhez
vezető
utat

Minden
ötletet
a magánynak
adtam
és
elmém üres veremmé vált
és hová menni többé mintha nem tudnék
mint
vak
 keresem
a
szentélyhez
vezető
utat

Minden
vidám
kifejezést
a csendnek
adtam át
és
nyelvem néma dráma
és mintha a távolban hang után futnék
mint
vak
 keresem
a
szentélyhez
vezető
utat

Minden
bolondos
érzést
 a vadonnak
adtam el
és
testem szégyenérzettel telt meg
és mintha a fekete feketébe kívánkoznék
mint
vak
 keresem
a
szentélyhez
vezető
utat

Belgrád, 1984-2000.

Fordította: Fehér Illés
Izvor: Zoran Bognar: Albedo, Aura, Alhemija Draganić, Beograd 2013. str. 27.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése