Keresés ebben a blogban

2020. május 7., csütörtök

Vladana Perlić Majka, žena? – Anyám, nő?


Vladana Perlić Banja Luka 21. novembar 1995. –


Majka, žena?

Moja majka je nekad bila žena.
Čudno je pomisliti da je to biće
nekad voljelo i bilo voljeno na
raznorazne nemajčinske načine.
Zasigurno, moja mati je nekad
bila žena, a onda je vjerovatno,
kao mnoge žene, bila grešna i
možda čak – strašno je to pomisliti!
– ugađala svojim hirovima.
Ako je moja mater nekad bila žena,
onda je, moguće, bila i tjelesna i
kupovala haljine koje će joj naglasiti
struk. Moja mati, žena? Ha, čudno je
to pomisliti, zamisliti. Moja mati,
žena? Sa bisernim naušnicama
mjesto malih isusa na dojkama?
Sa cvijetom u kosi
mjesto brige u očima?
Kakva je to majka?
I mogu li majke uopšte biti
žene?

Anyám, nő?

Anyám egykor nő volt.
Furcsa arra gondolni, hogy ez a lény
egykor szeretett és különböző
nem anyai módon szerették.
Bizonyosan, anyám egykor
nő volt, majd valószínű,
sok asszonyhoz hasonlóan bűnös volt és
talán – elgondolni is szörnyű!
– saját szeszélyeinek hódolt.
Ha anyám valaha nő volt,
akkor elképzelhető, teste is volt és
csípőjét kihangsúlyozó ruhákat is
vásárolt. Anyám, nő? Na, fura
erre gondolni, ezt elképzelni. Anyám,
nő lenne? Mellén kicsiny Krisztusok
helyett gyöngy fülbevalóval?
Szemében aggodalom helyett
hajában virággal?
Milyen anya ez?
És egyáltalán, lehetnek-e nők
az anyák?

Fordította: Fehér Illés
Izvor: autor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése