Keresés ebben a blogban

2022. július 1., péntek

Predrag Bjelošević Рж васељења – Az űr RZse

 

Predrag Bjelošević Banja Luka 29. 05. 1953. – slika slikara Zorana Markovića 

Рж васељења
 
Рж је ушао у црно
Да би свијетлио
Рж свијетли
Да би спознао таму
 
Ја сам његова плава сјенка
По којој Мрак гази
Ја знам шта је терет Мрака
Ја знам шта су његов ђубар
И зелене хракотине на лицу
 
Али Рж ће једнога дана
Разоткрити таму
Освјетлити било таме
И ја ћу бити ослобођена
 
Терета цокуле Мрака
Када се круг затвори до краја
А трава поново шикне
 
Слободно на све стране
Рж мирис
Ширећи васељеном
Рж  ће васељена
Мирисати изнутра
 
 

Az űr RZse
 
RZs a sötétségbe tartott
Hogy világítson
RZs világít
Hogy felismerje a homályt
 
Én kék árnyéka vagyok
Melyen a Homály gázol
Én tudom mi a Homály terhe
Én tudom arcán mi az a piszok
És az odaköpött zöld nyálka.
 
De RZs egy nap
Feltárja a homályt
Megvilágítja a homály ütőerét
Én is végre megszabadulok

A Homály bakancsának terhétől
 Ahogy a kör bezárul
A fű meg újra nő

Szabadon minden irányba
Illatot az űrben
RZs terjeszt
Az űr belső illata
RZs ajándéka
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: autor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése