Keresés ebben a blogban

2023. augusztus 13., vasárnap

Vasa Pavković Рупа у облацима – Rés a felhők között

 

Vasa Pavković Pančevo 3. februar 1953. –

Рупа у облацима
 
У неколико оштрих заокрета
кобац је пролетео
кроз рупу у мрким
кишним облацима...
 
Стојећи на насипу –
пустио сам затим поглед
да се стрмоглави
у суву тулузину
над мрком непоораном
земљом и да кривуда
између сувих главица корова,
као припити беспризорник...
 
Заборавио сам да дишем –
а када сам подигао поглед –
видео сам да се рупа
у облацима проширила
емитујући готово зелену
светлост на цео
аветињски крајолик ...
 
Поново сам дисао...
Поново попустио чулима,
ткиву, чулима ...
 

Rés a felhők között
 
Néhány éles kanyart téve
repült át a karvaly
a sötét esőfelhők
közötti résen…
 
A töltésen álltam –
majd megengedtem hogy
tekintetem a kukoricaszárral
fedett sötétbarna felszántatlan
földre essen és
a száraz kóró között
ittas trehányként
kanyarogjon…
 
A lélegzésről megfeledkeztem –
ahogy tekintetemet újra felemeltem –
láttam az a felhők közötti
rés kiszélesedett és
az egész kísérteties környéket
zöldes fénybe
borította…
 
Ismét lélegeztem…
Ismét érzékeime, szöveteimre,
érzékeimre bíztam magam…
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: Васа Павковић: У варљивом животу, КОВ, Вршац, 2012. стр: 22.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése