Keresés ebben a blogban

2024. január 31., szerda

Živko Nikolić Млад – Fiatal voltam

 

Živko Nikolić Koprivnica kod Zaječara 13.11.1958. –

Млад
 
јутрос сам се пробудио млад
спреман ка сунцу да полетим
али је сунце ка твом наручју измицало
у зрак се изливало у траву плаветну
плаве звезде широко расклапало
једно је зрно на мој длан пало
длан се ширио а ја сам био млад
и плаво је било тамо где сам стао
јер је плаво од тебе дотицало
та нит на мом длану то зрно
тек сам се пробудио а већ си ми
и осмех и чело у плаво обојила
био сам бескрајно плав
плав до само теби знаног облика
 
25. 8. – 16. 12. 2001. Београд
 
 

Fiatal voltam
 
ma reggel fiatalon ébredtem
a nap felé akartam röppenni
de a nap öled felé mozdult
szétterült a levegőben a kék fűben
szétszórta a kék csillagokat
egy szemcse tenyeremre esett
a tenyér terjedt én meg fiatal voltam
és kékségben álltam
mert tenyeremen az a szál
az a szemcse a kék tőled eredt
éppen csak felébredtem de mosolyomat
és homlokomat kékre festetted
végtelen kék voltam
kék a csak számodra ismert alakban
 
2001. 8. 25. – 12. 16. Belgrád
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: autor

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése