Keresés ebben a blogban

2024. augusztus 11., vasárnap

Ady András Myth-bust – Myth-bust

 


Ady András Csíkszereda 1976. július 12. – 

Myth-bust
 
minden mulandó minden is meghal eldobja a kanalat exitál miegymás csak egyetlen icike kellék kell még a képlethez s minden humánus lesz vagy humanizált főleg ha a minden az a halál ez a kellék a szeretés nem-nem a szerelem a szeretése valaminek valakinek s máris indul a visszaszámlálás mely végén nem robbanás de berobbanás várható azaz... igen, az... ezzel csak az a gond hogy mondjuk anyám imádta a sok-sok éves kátránnyal keményített gombos hamuzóját s nekem eszembe se jutott azt szittyául belenyilazni a sírjába mikor egyetlenem eltemettem... francokat halt meg a szeretett eszköz most is itt van kátránnyal akár én tovább keményítem s hát én is szeretem

Myth-bust
 
sve je prolazno sve i ako i umire odbaci kašiku egzitira formuli još samo jednu jedinu malenkost treba dodati i sve će human ili humaniziran biti pogotovo ako to sve je smrt a ta malenkost je volim ga ne-ne ljubav volim nešto ili nekoga i odbrojavanje već počinje pa na kraju ne može da se očekuje eksplozija nego stizanje odnosno… da, to… sa tim je problem samo to da recimo majka mi je nadasve volela sa godinama katranom otvrdnuli dugmadima kićenu pepeljaru a kad sam jedinu moju sahranio nije mi palo na pamet da taj predmet pored nje da stavim… do đavola nije umrla voljen predmet je još uvek tu sa katranom a ja dalje staram da bude još tvrđi dakle i ja volim
 
Prevod: Fehér Illés

Forrás. Ady András: Triptichon, Csíkszeredai kiadóhivatal, 2024.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése