Keresés ebben a blogban

2014. január 3., péntek

Predrag Bjelošević Зашто ми дарујеш више него што заслужујем – Miért ajándékozol nekem többet a megérdemeltnél


Predrag Bjelošević ( Bjelosevity Predrag) Banja Luka 29. 05. 1953. - )



Зашто ми дарујеш више
него што заслужујем

Зашто ми дарујеш више него што тражим
да ли је то награда или казна
више него што заслужујем

Зашто сад будиш уснуле наде
кад уморан сам од сумњи
да ће се ишта од снова мојих испунити

У рајском врту осјећам се непријатно
не као неко на своме већ као гост
сувишан и бескористан

Гледам Еву док плеше
змију зачуђену цјелива у чело
дивим се њеном умијећу завођења
са мирисом дозреле јабуке у оку

Да ли гријех и сад је Господе к'о некоћ
залогајем сочним ил мишљу
нарушити њену љепоту

Aко то не учиним данас она ће већ сутра
увенути и нико јој се више дивити неће
нико тако пожудно жељети као ја

Зашто ми то чиниш Господе кад вријеме
мој неумољиви господар на другој страни софре
засјело је и ћутећи мјери сваки мој залогај

Сваку моју изговорену ријеч покрет гест
и само ми се покаткад у лику сниваном
злурадо насмијеши из воденог огледала

Да ли су твоји дарови награда или казна
Зашто ми дајеш више него што тражим
зашто више но што грешник један
и слуга твој невјерни заслужује


Miért ajándékozol nekem többet
a megérdemeltnél

Miért ajándékozol nekem kívánságomnál többet
ez a megérdemeltnél nagyobb
kitüntetés vagy büntetés

Miért ébresztgeted a szunnyadó álmokat
hisz kétségek között élek
álmaimból egyáltalán megvalósul-e valami

Az édenkertben kellemetlenül érzem magam
nem úgy mint aki megérdemelt jussát érte el
hanem felesleges haszontalan vendégként

Nézem Évát ahogy homlokán
csodálkozó kígyót magasztalva táncol
csodálom szemében az érett alma illatával
igéző művészetét

Uram ugyanúgy bűn most is mint egykor
nedvdús falattal vagy gondolattal
megsérteni szépségét

Ha ezt ma nem teszem meg holnapra elhervad
hozzám foghatóan senki sem fogja
csodálni és hőn áhítani

Uram miért teszed ezt velem mikor az idő
könyörtelen fejedelmem a tábla másik oldaláról
minden lépésemet némán vizslatja

Minden kiejtett szavamat mozdulatomat tettemet
és csak nagy ritkán álmomban
kajánul mosolyog rám a víz tükréből

Ajándékod kitüntetés vagy büntetés
Miért adsz nekem szegény hűtlen vétkező
szolgádnak kívánságomnál többet
a megérdemeltnél többet

Fordította: Fehér Illés 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése