Keresés ebben a blogban

2017. február 18., szombat

Vercsek Györgyi Miért én... – Zašto baš ja...

Vercsek Györgyi portréja

Vercsek Györgyi Budapest, 1971. 09. 13. –

Miért én...

Vajon honnan jöttem én,
s mit akart az élet velem,
amikor felcsillant
a csodákra epekedő
könnyes tekintetem.
Miért pont az a két sejt…
s miért nem a többi,
nem kérdezte senki,
hogy szeretnék-e
világra jönni.
Nos, jó ideje már,
hogy itt vagyok,
gondolkodom,
lélegzem,
dobbanok,
ameddig
a Föld
érdes
kérgébe
bele nem
roppanok.

(2017. 01. 20.)

Zašto baš ja...

Pitam se odakle potičem,
i život sa mnom šta je hteo
kad je moj čuda željan
suzan pogled
konačno zasjao.
Zašto baš one dve ćelije...
a ne one druge,
niko nije upitao
želim li
na ovaj svet doći.
Pa odavno
sam već tu,
razmišljam,
dišem,
koračam,
sve dotle
dok se u
hrapavu koru
Zemlje
konačno
ne stropoštam.

(20. 01. 2017.)

Prevod: Fehér Illés
Forrás: a szerző

2 megjegyzés: