Keresés ebben a blogban

2020. december 10., csütörtök

Dušan Gojkov № 8 – № 8

 


Dušan Gojkov Beograd 11. avgust 1965. –

№ 8
 
i piše tako moj poznanik
o ljudima što nose imena poznatih
a koji kobajagi žive u njegovom kvartu
o ženama nekakvim zavodljivim nedostupnim
raduje se kad završi priču
pa mi je
obavezno
pročita
nije to loše
kažem ja mudro
spustim telefonsku slušalicu
odem do pisaćeg stola
nastavim da zurim
u svoju praznu stranicu
 
često mi on govori
sve ovo što si mi sad rekao
zapiši
to je dobra literatura
još kad bih se ja sećao
onoga što sam mu kazao
bilo bi to –
 

№ 8
 
nos ismerősöm ír
az ismert személyek nevét viselő emberekről
akik állítólag városnegyedében élnek
az úgymond elérhetetlen csábos nőkről
örül ha a mesét befejezi
majd
következetesen
felolvassa
nem rossz
mondom én bölcsen
leteszem a telefonkagylót
íróasztalomhoz megyek
és csak bámulom
az üres lapot
 
többször hangoztatja
mindazt amit most elmondtál
írd le
ez valódi irodalom
és ha még emlékeznék
arra amit neki mondtam
az lenne az igazi –
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: Dušan Gojkov: Tužne šansone, Kornet Beograd 2015. str. 19.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése