Keresés ebben a blogban

2022. március 17., csütörtök

Zoran Bognar Оглас – Hirdetés

 

Zoran Bognar Vukovar 30. januar 1965. –


Оглас
 
На овом месту оглашавам:
веома сам тежак човек за ово време;
Номад сам бескраја –
самородан, независтан, непоткупљив, слободан…
Никад ми ништа није било опроштено:
нити што сам рекао, нити што сам урадио;
ни оно што нисам, нити што… постојим…
Имам порушени родни град…
и још неколико градова где се осећам добро.
Верујем у породицу, Бога, краља и отаџбину.
Славим Светог Архангела Михаила
у име Оца, Сина и Светога Духа…
Отац сам.
Имам Мирну жену и кћер Месеца,
имам сјајног брата, Зен-мистика из Мелбурна,
имам анђела чувара, свеум из Бафала,
волшебног Маестра, тихог обновитеља са Врачара…
и Бардина, сродну душу у Бечкереку мочварном.
Власник сам Клуба Бардова.
Син сам лунарне Сербие и соларног Медитерана.
Живим, медитирам и пишем у лаковерном Сингидунуму,
на божанственој тераси која гледа на све четири стране света,
на тераси окупаној хладом двеју бреза и два ораха…
Имам космичко срце/Аладинову светиљку у грудима,
имам увек времена, стрпљена и добру вест за пријатеља…
Ништа не тражим, желим само да се зна…
 
Izvor: Зоран Богнар: Крв и мед, Младеновац. 2021.
 
 
Hirdetés
 
Ezen a helyen teszem közzé:
nehéz ember vagyok ebben az időben;
A végtelen vándora –
makulátlan, független, megvesztegethetetlen, szabad...
Nekem soha, semmit sem bocsátottak meg:
azt sem, amit mondtam, azt sem, amit tettem;
még azt sem, ami nem vagyok, még azt sem... létezem...
Szülővárosom lerombolt...
és még néhány város, ahol jól érzem magam.
Hiszek a családban, Istenben, királyban és hazában.
Szent Mihály arkangyalt magasztalom,
az Atya, Fiú és Szentlélek nevében...
Apa vagyok.
Mirna1 a feleségem, lányom a Hold lánya,
ragyogó fivérem a melbourni Zen-látnok,
őrangyalom a buffalói lángész,
barátom a titokzatos Mester, a vracsari csendes újjáépítő...
és Bardin a lélektársam, a becskereki mocsárvilágból.
Bárdok Egyletének tulajdonosa vagyok.
A lunáris Szerbia és a szoláris Mediterrán fia vagyok.
Az isteni, a világ mind a négy irányába tekintő teraszon,
a két nyír és két diófa árnyékában fürdő teraszon
élek, gondolkodok és írok a hiszékeny Singidunumról...
Szívem kozmikus/ mellkasomban Aladdin lámpája,
időm, türelmem, barátom számára jó hírem mindig van...
Semmit sem kérek, csak tudatom...
 
1Mirna – szerb női név. Jelentése: békés, szelíd
 
Fordította: Fehér Illés


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése