Keresés ebben a blogban

2022. november 6., vasárnap

Snježana Rončević Mogući portret stanovnika ravnice – A síkság lakosának lehetséges arcképe

 

Snježana Rončević Vrbaška 1959. –

Mogući portret stanovnika ravnice
ili optimistička pjesma Igorem
 
Željna živih likova
tvoj portret neću naslikati.
 
Ne pravim mjesta,
ni precima, ni potomcima
na trošnom zidu galerije.
 
U znojavu košulju odijevam kožu.
Idem za tvojim mirisom.
 
Trag kučkina legla
u raspukloj zemlji pronalazim.
I zmijin svlak.
Tješiš me. Tu mora biti života.
 
Plodno je. Rastu žito i korov.
Živa braća mrtvu odmjenjuju
u čekanju žetve.
Vjetrovi ravnaju sat na gumnima.
 
Ja pjevam. Iz grla mi rastu lelekače.
Moje lice nema godine.
Oko mi je varka plaveti daljine.
Nigdje se nisam rodila.
To me iznova živu, u tebi prepoznaju.

A síkság lakosának lehetséges arcképe
avagy derűlátó vers Igorral
 
Élő alakokra vágyva
arcképedet nem készítem el.
 
A romos fal képtárában
helyet sem elődöknek, sem utódoknak
nem készítek.
 
Bőrömet izzadt ingbe öltöztetem.
Szagodat követem.
 
A nőstény fészek nyomát
a meghasadt földben találom.
És a kígyó levedlett bőrét.
Vigasztalsz. Itt életnek kell lennie.
 
Termékeny. Nő a gabona és a kóró.
Aratásra várva a halott testvéreket
élők váltják.
Az órát, ahol a gabonát verik, a szelek igazítják.
 
Dalolok. Torkomból siratóasszonyok nőnek.
Arcom éveket nem tükröz.
Szemem a messzi kék tüneménye.
Sehol sem születtem.
Engem élve, újra és újra, benned ismernek fel.
 
Fordította: Fehér Illés

 

Izvor: Snježana Rončević Pustanja Besjeda Banja Luka 2009. str. 44.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése