Keresés ebben a blogban

2023. március 11., szombat

Маriја Najthefer Popov Nikad nisam bila – Sosem voltam

 

Маrija Najthefer Popov Sivac 11. mart 1958. –

Nikad nisam bila
 
Nikada nisam bila
U tvom domu
U kom imam krevet od ruža
I spavaćicu golu
Da se ne ospe koža
Od slatkog trnja
Iz tvojih očiju
Nisam ni kafu kuvala
A jaku ti nudila
Sa pregršt šećera
Na stolici na kojoj sam sedela
Ostala moja želja ubodena
Nikada mi te niko nije ugatao
Za taj ubod sudbine
Nikad čula
U sebi slutnju nosila
O postojanju jednog mesta
Za koje sam stvorena
Nisam čak ni ognjište tu podložila
A u tom plamenu izgorela
Nikada nisam bila
A moja lična karta
Na tvom stolu
I dosije otvoren skroz
Bože, znam po svemu
Nije moguće
Nisam zalutala.
Nigde nisam bila
Toliko prisutna kao ovde
Gde nikada nisam kročila
 
 

Sosem voltam
 
Sosem voltam
Otthonodban
Ahol ágyam rózsából van
És hálóingem meztelen
Hogy a szemedből sugárzó
Édes tüskék
Bőrömet ne sértsék
Kávét sem főztem
De erőset kínáltam
Sok cukorral
A széken melyen ültem
Beszúrva kívánságom maradt
Téged rám soha senki sem jövendölt
A sors azon szúrásáról
Sosem hallottam
A sejtést hogy létezik egy hely
Ahová tartozom
Magamban hordtam
Még tűzhelyet sem gyújtottam
De abban a lángban égtem
Sosem voltam
De igazolványom
Asztalodon
És a nyitott dosszié
Istenem, tudom
Lehetetlen
Nem tévedtem el.
Annyira jelen
Mint itt ahová sosem léptem
Sehol sem voltam
 
Fordította: Fehér Illés

Izvor: https://www.poezija.rs/author/marijapn/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése