Vlasta Mladenović Šarkamen kraj Negotina 17. mart 1956. –
Кафанска
кртика |
Kávéházi
bírálat |
A költészetről - az Ezüst híd/Srebrni most fordításkötetemről - fordításaim - kedvenc verseim - gondolatok - magamról O poeziji - o knjizi prevoda Ezüst híd/Srebrni most - moji prevodi - omiljene pesme - zabeleške - o sebi
Vlasta Mladenović Šarkamen kraj Negotina 17. mart 1956. –
Кафанска
кртика |
Kávéházi
bírálat |
Martin Prebuđila
Obrenovac 25. maj 1960. –
Matija i mlada
konobarica |
Mátyás
és a fiatal pincérlány |
Сликање породичног портрета
одлучио сликар да наслика породични портрет
креоном муњевито начини скицу
потом се одмакне и стане да проматра
свима је погодио карактерне црте
постигао је и трећу димензију
такозвану дубину слике
коју је по свој прилици
давао лик нерођеног дјетета
боја је била сасвим пригушена сфуматична
неосјетно осцилирајући у интензитету
што указивало је на склад и психу истог гена
осликаног кроз вријеме
али Авај
већ истога дана енергичним покретом киста
наслика талас умјесто очеве главе
и учини му се да слика постаје јаснија
и сугестивнија
другога дана од лица мајке начини облутак
по ком се хвата златна маховина
и учини му се да слика доби
на експресивности и чврстини
трећи дан избриса браћу и сестре са великог
породичног стабла и што је било извјесно
слика доби неочекивану свјетлост
па стога би присиљен да одмах са неразријеђеном
ултрамарин плавом премаже чиста лица дјеце
и слика наједном доби жељену озбиљност
са много бескрајне туге
онда се однекуд иза његових леђа огласи
уплашена жена – Да ме ниси ни дирнуо –
сликар потеже кист и замрља лице своје жене
које је до тада упорно зурило испод летвице
потом се одмаче и посљедњи пут погледа
у породични портрет на ком тек тад примјети
да нигдје није оставио мјеста за своје властито лице
САВРШЕНО тихо рече самоме себи
и у дну слике записа АУТОПОРТРЕТ
Izvor: autor
Családi arckép készítése
a festő elhatározta családi arcképet készít
a
vázlatot rajzkrétával villámgyorsan megrajzolta
majd
félre állva szemlélte
mindenki
jellegzetes vonását eltalálta
a
harmadik kiterjedést is elérte
az
úgynevezett képmélységet
amelyet
valószínű
a
még meg nem született gyerek alakja adta
az egészen
visszafojtott szín
alig
észrevehető rezgése
az
idő folyamán az ugyanazon génnél megfestett
összhangra
és a pszichére mutatott
se
Jaj
már
azon a napon erőteljes ecsetvonással
az
apa fejét hullámmal takarta
és
úgy látta így tisztább
bátrabb
a kép
másnap
az anya arcából arany mohával takart
kavicsot
képzett
és úgy látta a kép immár
hatásosabb
meggyőzőbb
harmadnap
a nagy családfáról fivéreit
nővéreit
törölte és a kép kétséget kizáróan
váratlanul
kivilágosodott
majd
haladéktalanul az ártatlan gyerekfejeket
hígítatlan
ultramarinkékkel festette át
és a
kép a végtelen szomorúsággal együtt
elérte
a kívánt komolyságot
ekkor
valahonnan a háta mögül megszeppent
felesége
jelentkezett – Hozzám ne érj –
a
festő az ecset után nyúlt és az addig a létra alatt
kitartóan
a semmibe bámuló felesége arcát is bemázolta
majd
hátra lépett és csak akkor a családi arcképre
utoljára
tekintve vette észre
saját
arcképére helyet sehol sem hagyott
TÖKÉLETES
mondta halkan saját magának
és a
kép aljára írta ÖNARCKÉP
Fordította: Fehér Illés
Đorđe Kuburić Bačko Petrovo Selo 1958. –
Осећај мере |
Mértéktartás |
Živko
Nikolić Koprivnica kod Zaječara 13.11.1958. –
Protok ludila |
Tébolyáramlás |
Dušan Gojkov Beograd 11. avgust 1965. –
№ 28 |
№ 28 |
Ranko
Pavlović Gornja Šnjegotina kod Teslića 19. 01. 1943 –
Izlazak sunca |
Napkelte |